איך בוחרים מזרונים לילדים​

כאשר אנחנו הולכים לבחור מזרון לילדים אנחנו שומעים מגוון סוגים של מונחים של מזרונים: “מזרון אורטופדי” , “מזרון ספוג כחול” , “מזרן לטקס” , “מזרן ויסקו” , “מזרון אלוורה”…  השינה של הילדים שלנו חשובה מאוד ובחירה של מזרון היא אחת הבחירות החשובות מכיוון שאלו המזרנים שילוו אותם מהרגע שרוכשים להם את המיטה ועד שמחליפים את המיטה למיטה וחצי כשהילדים מגיעים לגיל מתקדם יותר. החלטנו לעשות לנסות לעשות לכם קצת סדר בבלאגן ולהסביר לכם איזה מזרן מומלץ לילדים ברגע שמגיעים לחנות רהיטים לרכוש מיטה לילדים. 

גדלי מזרנים: למרות שישנם חברות שמספקות מזרונים לפי מידה מיוחדת, מידות של מזרנים לילדים בדרך כלל הינם רוחב 80 \ 90 סמ על רוחב של 190 סמ. אך פה יש לחשוב קודם כל על עובי המזרניםבדרך כלל מספקים יצרני רהיטים למיטהמזרון כחולבעובי 8 או 10 סמ ולמיטה התחתונה מזרן בעובי 8 סמ. אך חשוב להבין שככל שהמזרן עבה יותר כך גם גב הילדים מתרחק מבסיס העץ שעליו הילד או הילדה ישנים ולכן זה חשוב מאוד לקחת מזרן עליון בעובי 14 סמ לפחות ולמיטה התחתונה מזרן בעובי 10 סמ לפחות..  

מזרון ספוג כחול:

מזרן ספוג כחול קיבל את הכינוי שלו מכיוון שזהו מזרן שבו הספוג שלו עטוף בבד כחול אך יש להבין שזהו מזרן ספוג פשוט יחסית ולא ספוג בעל יתרון מיוחד פרט למחירו הזול יחסית. מזרן איכותי צריך להיות מזרן כאשר הספוג שלו חייב להיות בצפיפות של לפחות 27 קג מק (עבור כל מטר מרובע הוא סופג לחץ של עד 27 קילוגרמים). למה זה כל כך חשוב? מכיוון שככל שהספוג צפוף יותר הוא נוטה לשקוע פחות עם השנים.. אבל מה עושים כאשר המזרן מתחיל להיות קשה יחסית וזה נעשה פחות נוח לילדים? לפה נכנסים שכבות הנוחות. 

מה זה ויסקו?

שכבת נוחות ויסקו היא בעיקרון שכבת פינוק לחלק העליון של המזרן.

ויסקו (הידוע גם כ ויסקוג’ל או ויסקו אלסטי) עשה את דרכו לעולם הכריות והמזרנים הישר מחברת נאסא. כאשר NASA המציאה את הויסקו בשנות השבעים תפקידו של החומר היה בעיקר לרכך את דרכם של האסטרונאוטים בעת המראת החללית מכדור הארץ והיא סייעה לאסטרונאוטים להתמודד עם התנודות הרבות בעת ההמראה. ברגע שהחומר הויסקו יצא לציבור הרחב עולם המזרנים אימץ אותו בחום רב למגוון עשיר של מזרונים אורטופדיים מומלצים.

בעולם של מזרנים איכותיים ויסקו משמש כשכבה המיועדת לרכך את החלק העליון של המזרן. 

שכבת visco בדרך כלל מגיעה בעובי של 2 סמ ומטרתה היא לעניק לספוג דחוס את הריכוך שלו במגע עם הגב. שכבת ויסקו למיטה הפכה לדבר פופולרי בקרב מגוון של מזרנים למיטות זוגיות ועשתה את דרכה גם למשהו סטנדרטי כשאר רוכשים מזרון למיטה וחצי. נערים ונערות מאוד אוהבים את השכבה הרכה ואת התרומה שלה לגב. 

ויסקו או לטקס? לצד שכבת פינוק visco יש גם שכבת נוחות לטקס. מהו לטקס? שכבת לטקס למזרון היא שכבה טבעית צמיגית המופקת מצמחים. שכבת לטקס למזרן היא בעיקרון שכבת גומי המרככת את המזרן והופכת את המזרן לרך ונעים יותר. לטקס בעיקרון היא שכבת פינוק למזרן.

לטקס או ויסקו? כאשר בוחרים מזרון אורטופדי מומלץלקחת בחשבון את ההבדלים של המזרנים לאורך שנים ולא כאשר הם חדשיםכאשר בוחרים מזרן איכותי יש לקחת בחשבון שמזרן לטקס חדש עלול להרגיש יותר רך משכבת ויסקו אך לאורך השנים שכבת לטקס תרגיש קשה יותר. לעומת זאת מזרן ויסקו עם השנים ירגיש יותר רך, ומי שלא אוהב שכבות ריכוךספוג קשיח ללא הריכוך יהיה המומלץ ביותר. 

מזרון אלוורה: כאשר מדברים על מזרן aloe vera הכוונה היא לשדרוג של הבד העוטף את המזרן. אלורה הוא בד נעים התפור על גבי המזרן ומעניק מגע רך ונעים למזרן. בנוסף בד אלוורה מעניק מראה עשיר יותר למזרונים עם תפירה איכותית. מזרונים טובים ואיכותיים לעומת מזרוני ספוג זולים מגיעים בדרך כלל תפורים עם בד אלוורה ומזרון למיטת ילדים ומזרון למיטת נוער מגיעים בדרך כלל עם שכבת ויסקו או שכבת לטקס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *